Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

27 Kasım 2017 Pazartesi

IHLAMUR MAYALI EKMEK


IHLAMUR ÇİÇEĞİNDEN EKMEK MAYASI  öncelikle aşağıdaki linki okumalısınız.
Tarifi : http://lifestylesieda.blogspot.de/2017/04/ihlamur-ciceginden-ekmek-mayasi.html 

Orta boy bir kavanoza 500ml oda sıcaklığında su   ve bir avuç kuru ıhlamur çiçeği  koydum  ve 13-14 saat sonra  bal rengi suyu maya olarak kullandım.

Ekmegimizin Tarifi

400ml. ıhlamur  suyu (100ml mi ıhlamur çiçekleri çekmiş) 
1 tatlı kaşığı tuz 
2 yemek kaşığı  pekmez 
6 yemek kaşığı  zeytinyağı 
600gr. Ekmeklik un 
50gr.çavdar unu 
Bu malzeme ile bir hamur yapın  yapış yapış  bir hamur oluyor,yoğurma  kabından  kendi kendine ayrılana kadar yoğurun. 10 dakika dinlendikten sonra gelişi güzel katladım  hafif yağladığım kalıba  koyup  oda sıcaklığında  bıraktım ve üzerini streçle kapattım ve gidip gelip kontrol etmeyin, ben öyle yaptım da sabırsızlıktan :) 12-13 saat  bazende daha uzun sürüyor kabarması sabırla  bekleyin bu ekmek durup durup birden kabarıyor hiç  merak etmeyin. Bekleyin kabarsın. Kabardıkdan sonra 180 derecede 50-60 dakika pisirin.


Mayalanmış  ekmeğinizin üzerine fırça ile su sürüp susam serptim.  Mis gibi ıhlamur  kokusu saracak mutfağınızı ,şimdiden  deneyenlere kolay gelsin.Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Güzel bir teknik lakin burda bana göre ıhlamur suyuyla yuğrulan hamur bekletilip kabardığın da o hamur ekşi maya olarak kullanılmalı yani yine ıhlamur suyun da ezilmeli püre haline gelince un tuz eklenip yuğrulmalı şekil verilip dinlenmeye bırakılmalı böylece bekleme süresi kısalır ekmek daha fazla kabarır gec bayatlar daha lezzetli ve kaliteli olur

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.