Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

10 Mayıs 2016 Salı

Avokado Çekirdeğinin Faydaları ve Kullanımı



Avokadonun bizim bildiğimiz yenen kısmı oldukça yağlı ve besleyici bir meyvedir ve sağlığınız için çok faydalıdır. 
Ama avokadonun genelde çöpe attığımız çekirdeği de yenilebiliyor çünkü sağlığa yararı meyveden daha  çok .
 Ayrıca bölgesel olarak cilt sorunlarını ve kas ve eklem ağrılarını tedavi etmek için de kullanabilirsiniz. Evde avokado çekirdeğinin yağini elde etmek imkansız. Soğuk pres yöntemi ile çıkarılan yağı da çok faydalıdır. meyvenin içinde bulunan amino asitlerin %70 çekirdeğinde bulunuyormuş.
  Cig olarak tadına baktığımda aci ve keskin bir tadi var. Ama bir tutam rendelenmiş çekirdeği kaynamış suda 3 dakika bekletip cay gibi ictim.Aci tadi yok... Sanki birazda tanıdık bir şeyin tadına benziyor ama çıkaramadım  :)
Bu sekilde cay olarak içildiğinde yağ yakici özelliği varmış.

Ben  eklem ağrıları ve saçtaki kepekler için kullanmayı düşünüyorum.Bunun için yaklasik olarak 10 adet avokadonun çekirdeğini çıkardım, yıkadım. Kuruduktan sonra dışında bulunan kahverengi ince kabuklarını soydum.Soyulduktan sonra  kırmızı turuncu renge dönüşüyor çekirdekler.



Daha sonra hepsini rendeledim, bir kısmını kurutup toz halinde saklamak için ayırdım.
Kurutma islemini tost makinasinda yapabilirsiniz.   Yada yağsız olarak tencerede kavurabilirsiniz ama sakın yakmayın. Güzel kavrulursa toz haline getirmesi daha kolay oluyor.
Kurutulmuş avokado çekirdeğini  salatalarda kullanmak için saklamak istiyorum. Sifa olsun insaallah...  

Parlak saçlara sahip olmak ve kepeklerden kurtulmak için yapılması gereken reçete :

3 yemek kaşığı aşağıdaki yağlardan herhangi biri ve 1 rendelenmiş  avokado cekirdeği
 Çekirdeği  rendeleyip, hint yağı ile karıştırıp bir gün bekletiyoruz. Daha sonra karışımı sac diplerine  sürüp. Masaj yaparak saçınıza iyice yedirin. Başınızı bir havluyla  sarıp bir saat bekletip ve iyice durulayın.  Hint yağının  zaten saç ve kirpikler için çok faydalı olduğunu biliyorsunuz. 

Ben rendelediğim çekirdekleri 3 gruba ayırdım. bir kisminida hindistan cevizi yağı ve zeytinyağında  bekleterek kullanmak istiyorum. 



Bu uygulamayı hafta da bir kez yapabilirsiniz.Bu uygulamayı çok yağlı saçlar için denemeyin :)
Eklem ve kas ağrıları gibi rahatsızlıklarda yapılması gereken : 
Çekirdekleri ezip alkolle karıştırın ve karışımı en az bir hafta bekletin. Daha sonra bu alkolü, eklem ve kas ağrıları gibi ağrılarda masaj  yaparak kullanın. Migren ağrılarında ise, şakaklarınıza ve boynunuza çok bastırmadan masaj yapın.



0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.