Bizi Takip Edin!

Bu Tarifi Paylaş

9 Şubat 2014 Pazar

EVDE TEL-ÖRGÜ PEYNİR YAPIMI





Tel peyniri yapmak için ilk önce beyaz peyniri yapıyoruz.Sirke ile yapılan beyaz peynirden tel peynir olmuyor,peynir mayası kullandığımız peynirle yapmamız gerekiyor.
Beyaz Peynir tarif için BURAYA BAKIN





1 gün beklettikten sonra tel peynirimizi yapabiliriz.Baskıdan cıkan ve birgün bekleyen peynirleri küp seklinde doğrayın.5 litrelik tencereye 2 su bardağı tuzu koyup kaynatın. Su kaynayınca biraz dinlendirip suyun sıcaklığının 80 derecede sabit kalmasını sağlayın ocağınızın altınıona göre ayarlayın.Sonra suyun içine yerleştirdiğiniz süzgece doğranmış peynirlerinizi koyup tahta kasık yardımıyla karıştırarak eritin,sakız gibi sünme kivamana gelene kadar...

Tel peynir yapımında ikinci asama:
Sakız gibi sünmeye baslayan peynirinizi sudan çıkarıp ,elinizle bastırarak fazla suyun çıkmasını sağlayın,koparmadan uzatabildiğiniz kadar uzatın.Uzayan peynirlere isterseniz örgü sekli vererek veya dügüm atarak soğuk suyun içine atin ,5 dakika suda bırakıp çıkarın .fazla tutmayın tuzun hepsini kaybetmesin.Sonra sudan çıkarıp ister salamura yap
ın veya suyu cekilince saklama kaplarınızda saklayın veya dondurucuya koyabilirsiniz. 




















13 yorum:

  1. Böyle emeğe nasıl yorum yazilir ki bilemedim. Emeğinize&ellerinize sağlık. . Herkes beceremez MaşaAllah

    YanıtlaSil
  2. ne denirki harika demekten başkaaa emeginize sağlık

    YanıtlaSil
  3. yumuşak olması için ne yapmalıyız şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Taze yaptigim zaman derin dondurucuya koyuyorum, cikarinca ilk günki gibi yumusak oluyor.Ne kadar cok katlarsaniz o kadar cok tel tel olur ve yumusak olur

    YanıtlaSil
  5. En kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Harika .. Peynir yapım işi ne kadar zor bir uğraş ve bunu senin evde yapmanda harika .. Maşallah

    YanıtlaSil
  7. Tel peyniri hemen tuketebilir miyiz .

    YanıtlaSil
  8. Çoook ama çok teşekkür ederim tarifiniz için. Denedim ve çok güzel sonuç aldım. Beyaz peynir hali de tel peynir hali de şahane. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar peynir mayası koymak lazım

    YanıtlaSil
  10. Bu peyniri yaptim tuzlu su icerisinde muhafaza etmek istedim fakat bir sure sonra yaptigim peynirler suyun icerisinde erimeye basladi (ben biraz fazla yapmistim bu yuzden daha fazla durabilmesi icin tuzlu suya koydum) acaba peyniri saklamak icin ne yapmaliyim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

★Lifestyle Sieda★Copyright © 2015 Blog Tasarım Lifestyle Sieda

Sitemizde yer alan tüm tarif, fotograf ve metinler Lifestyle Sieda ya aittir. İzinsiz kullanılamaz, kopyalanamaz. Yasal takip hakkımızı saklı tutarız.